Pierwsze, jak dotąd, na polskim rynku książkowym tak poważne omówienie teorii opisującej fikcję państwowej walki z monopolem.
Praca oparta – jak nietrudno zgadnąć – na fundamentach tradycji austriackiej szkoły ekonomii.
„Czy jeśli firma obniża cenę swojego produktu, jest to przejaw konkurencji czy próba monopolizacji? A kiedy firma powiększa swój udział w rynku, czy jest to dowód jej efektywności, czy może groźba dla jej rywali? Jeśli fuzje przedsiębiorstw są ograniczane przez prawo, to konkurencja jest wzmożona czy osłabiona? Kiedy firma podejmuje się kosztowych badań i wprowadza innowacje, tak że jej konkurencji nie może tego łatwo powtórzyć, czy jest to monopolizacja?”.– fragment książki
ISBN 978-83-89812-80-3 Tytuł oryginału Antitrust: The Case for Repeal Data wydania oryginału 2001 Tłumaczenie Mikołaj Barczentewicz Dostępne formy przesyłki oraz płatności w naszym sklepie.
Metody Dostawy Cena Przesyłka kurierska 13,9 zł Paczkomaty InPost 14,9 zł DPD Pickup (punkty odbioru) 11,9 zł Metody Płatności
WP PAY (Blue Media) BLIK Karta płatnicza PayPal (przelewy zagraniczne) Spis treści
Prawo antymonopolowe z polskiej perspektywy Przedmowa do drugiego amerykańskiego wydania Wprowadzenie: ogólne spojrzenie 1. Antymonopolowa ofensywa na Microsoft 2. Sprawa przeciwko polityce antymonopolowej 3. Konkurencja i monopol: teoria i dowody 4. Bariery wejścia 5. Dyskryminacja cenowa i porozumienia pionowe 6. Porozumienia poziome: fuzje i zmowy cenowe 7. Polityka antymonopolowa w wolnym społeczeństwie O autorze
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.