Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s

John F. Love

55,00 

Kup książkę

55,00 

Chcę przeczytać
Chcę przeczytać
458
2018
165 x 235 mm
Miękka ze skrzydełkami
Kategorie: , , Tagi: , , , , , , ,

Pierwszy kiosk, w którym serwowano burgera wołowego z frytkami, założony został przez Polaka, Teda S. Przybyłę, w centrum Chicago w 1937 r. Mimo iż zarówno jego hamburgery, jaki i frytki mogłyby śmiało konkurować z owianymi legendą daniami McDonald’s – interes upadł po kilku latach. Przybyło powiedział wtedy podobno, że Amerykanie są zbyt bogaci, by jadać hamburgery.

Jak to możliwe, że pionier hamburgerów Ted Przybyło poniósł klęskę, a outsider gastronomiczny Ray Kroc prawie 20 lat później zbudował fortunę na niemal identycznym pomyśle?

O tym właśnie mówi Imperium Big Maca. John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju.

Fascynująca historia korporacji McDonald’s to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu.

ISBN978-83-64599-50-7
Tytuł oryginałuMcDonald's: Behind the Arches
Data wydania oryginału1986
TłumaczenieKatarzyna Jopek
Waga0.78 kg

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Imperium Big Maca. Dzieje korporacji McDonald’s”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dostępne formy przesyłki oraz płatności w naszym sklepie.

Metody Dostawy
Cena
Przesyłka kurierska14,50zł
Paczkomaty InPost13,90zł

Metody Płatności

Szybki przelew
BLIK
Karta płatnicza
PayPal (przelewy zagraniczne)

Spis treści

  • Słowo wstępne. Nieznany McDonald’s
  • Rozdział 1. Owszem, McDonald istnieje
  • Rozdział 2. Sprzedawca
  • Rozdział 3. Franczyzowe derby
  • Rozdział 4. Właściciel-operator
  • Rozdział 5. Tygiel
  • Rozdział 6. Robienie hamburgerów
  • Rozdział 7. Robienie pieniędzy
  • Rozdział 8. Wykup
  • Rozdział 9. Partnerzy
  • Rozdział 10. Wejście na giełdę
  • Rozdział 11. McDonald’s Wschód, McDonald’s Zachód
  • Rozdział 12. Wyższy bieg
  • Rozdział 13. Magia mediów
  • Rozdział 14. „Makdonaldyzowanie” dostawców
  • Rozdział 15. Publiczne wyzwanie
  • Rozdział 16. Mechanizmy kontroli
  • Rozdział 17. Eksport americany
  • Epilog
Shopping Cart